Träning hos Maire , och Skräcklagölen

Maire bjöd in mig för ett tag sedan till att träna hos henne på Hustomten.  Jag behöver ju hjälp med Juni's ljud.
 
Igår i Bottnaryd tränade jag med två träningskompisar. Jag försökte att inte titta på henne så mycket. Jag märkte faktiskt att så fort jag gjorde det, så slickade hon sig om munnen. En stress-handling.
Vi lade ut många apporter till våra hundar, vi var 3 hundar som turades om att hämta. Det kan förekomma ljud hos Juni även på sök, men här var hon tyst.  Hon tittar på mig, ber om lov,  men jag mötte inte hennes blick.  Och hon var också tyst. Tyst även på vatten. Bra !  Jag skickar henne från sittande, jag tar min pipa i munnen och sedan skickar. Försöker att säga ordet lite mjukare.
 
Träningen hos Maire gick över förväntan bra !!!  
Maire hade skeet-skott som man skjuter lerduvor med. Första gången hon sköt hoppar Juni fram 1 m.... Ojdå. Vi sköt 2 till och hon blev mer och mer stadig. Fullt stadig var hon först på sista skottet. Så det kan vi träna mer.
Sedan gick jag och lade ut 2 punkter. 3 dummies rakt fram och 2 åt sidan.  Jag bad Maire kasta en markering åt andra hållet innan jag skickade på linjen. Alla skicken gick sedan bra! Kanske är det nyckeln till tysthet att jag inte längre möter hennes blick när hon tittar på mig?  För så fort skottet går av tittar hon på mig.  Om jag då inte besvarar hennes blick och innehållande känslor , så kanske hon blir lugnare inombords?
 
Träning på torsdag igen!
 
Nu blir det prommis med båda mina hjärtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0