Inspirerad till vilt-träning

Nu har B-provssäsongen kommit igång, vilket också har triggat min lust att träna! När jag kollade tillbaka på vår träning så insåg jag att jag inte har haft framme vilt sedan mitten på augusti....Det var ju i samband med att jag startade Vilja på B-prov i augusti som vi tränade sist. Sen blev Vilja dålig i september. Jag och Juni for till olika jakter under hösten. Så vi har ju således tränat mer på varmvilt :o   vilket har gått bra!
 
Jag vet sedan tidigare att Juni inte varit så bra på att apportera kanin. Hon har haft för löst grepp och noppat endel. Så häromkvällen tog jag fram en kanin och and och lade på tining. Morgonen efter på morgonrundan kollade jag av henne på morgonrundan, på gräsmattan här utanför. Snabba upptag, hon greppar så fort hon får vittring. Härligt! Greppet är också bra!  Avlämningar ok  :) 
Jag ska gå igenom vad jag har i frysen, behöver eventuellt komplettera med svartfågel.
 
Idag innan jag fryser in viltet ska jag iväg och lägga ett sök med de vilt jag har tinat.
 
Vilja har också fått hämta kanin och and faktiskt.  Kaninen är hon fortfarande pjåskig med, hon har dåligt upptag, dålig fart på inleverering och lägger ned och ska tvätta. Jaja... jag har ju bestämt mig för att inte starta henne något mer så all press är borta.
 
I sommar blir det eventuellt UNGHUNDSDERBYT 10 juni. Vi har kennelträff den helgen. Åker isåfall med Andrea från Stockholm ned till Valdermarsvik och sen till Stockholm igen.
 
23 juli siktar vi på att starta på HALLANDSMÄSTERSKAPET. Ett inoff B-prov med dummies som blir ett bra tillfälle för oss att kolla av var vi står!
 
B-prov start i augusti/september om träningen gått bra tills dess.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0