Blackbound-träning 8 mån

Valpen har blivit unghund! Nu är det dags att börja sätta grunder! Vår uppfödare Maria är verkligen toppen i sitt engagemang att hjälpa oss valpköpare! Denna labrador har jag skaffat för mitt jaktintresses skull, till mig själv för att lära mig mer om jaktträning. Så jag tar åt mig av det Maria har att lära ut och processar det uppe i mitt hjärnkontor.
 
Juni's kullsyster Tesla kom och så gjorde även Juni's äldre halvsyster på 10 månader (samma pappa)
Roligt att träffa syskon!
 
Vi har tränat jaktlydnad/följsamhet. Provat vårt första sök på dummies!  Juni har varit lugn, följsam och stadig. Vi behöver träna mer på apportering ---> upptag ----> grepp ----> avlämningar.
Avlämningar tränar jag mest och då genom att träna håll fast.  Ska gå över till större dummies (500g).
 
 
 
Tesla Ilo och Juni utanför Stockholm.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0