Sommarträning vid Gölen

Shorts, pikétröja, keps och vattenflaskor - nu är det sommar! Vintern är så långt borta man kan tänka sig just nu!
 
Gölen är vårt standard-ställe sommartid. Man kan kasta åt varandra, man kan kasta åt sig själv och sedan skicka från ett annat håll. Man kan variera landarbete med vattenarbete osv osv.
 
Vilja har fått enklare basicträning idag, bollkast i vatten som jag sedan skickat som linjetag. Mycket simning och det tänker jag är bra med tanke på att vi introducerar simträning i träningsprogrammet om en vecka.
Uppvärmning, nedvarvning och stretch både vid bilen innan paus och stretch igen hemma.
 
Juni har varit lugn och fin när hon varit med vid gölen vid första gången! Två hundar var där redan men ingen träning utan mest prat. När Juni var lös ifrån mig kvackade jag till lite och kastade i en apport i vattnet för att se om hon hoppar i. Gölen består av gungfly hela vägen runt och det är således ingen 'strandkant', så det är magplask i som gäller och sedan försöka klättra sig upp.
Hon stannade 1-2 sek vid kanten innan hon flög i, tjoho! Jag har fått hjälpa henne upp då och då så avlämningarna har varit lite svårtränat.
 
Juni har kunnat se apport kastas i vattnet, skickas mot ett litet sök bakåt i skogen och sedan skickas UT mot apporten i vattnet. Bra jobbat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0