Skyddsjakt kajor

Idag har vi varit med på en skyddsjakt på kajor!  Vi har varit på en mjölkgård utanför Eksjö där kajorna stört mjölkbesättningen.
Första gången för oss, och visst var det lite pirrigt.
 
 
 
Tyvärr träffade inte "mina" skyttar något, så inget apporterande för vår del.
Men det gjorde inte så mycket!
 
Jag dividerade lite med mig själv om jag skulle gå med båda eller inte - jag vet ju hur Vilja är och jag ville inte att Juni skulle hamna emellan mig och Vilja
Vilja har varit helt tokig vid sidan och jag vet ärligt talat inte om det kommer att bli någon jakt-karriär för oss- men men, det behöver inte vara det viktiga. Huvudsaken är att hon är fräsch och klarar vardaglig belastning!
 
Det lät idag på skyttarna som att det kan bli en hel del jakttillfällen framöver för oss, känns superkul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0