Juni-träning med Juni

Idag åkte jag och Juni ensamma iväg på träning i Kanarp. Vilja ska få träna i Skövde imorgon, plus att vi kör rejält i vårt träningsprogram nu så jag tyckte inte att hon behövde gå två dagar i rad.
 
Och den här labradoren - vad fin hon är! Så självklar!  Det har varit första gången som Juni har varit med på hela träningen med 2 andra hundar.
Vi har börjat med att vara passiva, jag har kastat åt de andra.  Eller först gick vi en promenad med hundarna, jag valde dock att inte låta henne få springa fritt då hon var något jäktad vid sidan - så det var mest fotgående, vilket jag tror var nyttigare.
 
Vi har haft vilt under hela träningen och Juni har löst det så fint, så fint. Vad mycket lättare det går när hunden vill ta vilt!
Juni har tagit allt vilt spontant och lämnat av bra! Den fågel hon inte hade träffat förut (kaja) luktade hon på i 1-2 sek och sedan apporterade.
Inga bekymmer med avlämningar alls heller, utan hon har kommit till mig och min hand och sedan fått korvbit.
 
Kaninen var första gången hon träffade idag och den var det enda hon hade lite bekymmer med hur hon skulle hålla. Det kommer med tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0