I mitten av juni

Härliga sommar!
 
Vilja har idag påbörjat simträningen i vårt träningsprogram
 
 
Det tycker hon är roligt!  Dock tror jag vattnet i Vättern är en aning för kallt för att ha effekt - ska fundera var någonstans temperaturen är högre.
Vi har fullt upp med fysträningen. Igår skrittade vi i vatten, imorgon ska vi skritta i backe. Men det är inget betungande något av det! Hoppas träningen gör att hon bygger på sig en mer jämn muskulatur!
 
Juni sitter kvar vid stranden när Vilja simmar och det har hon inga bekymmer med.
 
Igår var vi vid Västersjön/gölen för enklare träning. Vilja fick några linjetag bland blåbärssris, och det gick UA. Dock kändes hon trött - kanske inte ska gå på långpromenad timmen innan träning..!?
 
Juni fick följa med mot vattnet när en annan hund skulle skoj-simma. Även här fixar Juni passivitet utan bekymmer. Passivitet är inget som för Juni's del känns nödvändigt att träna !?
 
I förrgår tinade jag två mindre fåglar (skrattmås och kricka) som jag tränade med utanför på gräsmattan. Och det gick jättebra! Fåglarna i hand , klick och godbit!
I skogen igår (jag lade superkort linjetag / sök) var första avlämningen mindre bra. Vi gjorde om, jag påminde henne "kom, kom häääär" vid avlämning och hon lämnade av SNYGGT! Kanon!
Juni fick även sin första vattenmarkering vid vattnet. Sedan en till, vi gick och jag skickade från ett annat håll - helt klockrent! Avlämningarna från vatten gick ok.
 
 
Det är så härligt ute nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0