Hur långa linjetag i vatten?

I förmiddags blev det en träningsstund vid "Gölen" med kompisarna
 
Gölen ser utsåhär:
 
 
Här kan man stå på olika sidor och kasta åt varandra. Det går även bra att lägga apporter på ett ställe, gå runt och skicka på linjetag. Ett toppenställe!
 
Innan vi gick ned till vattnet så var jag super-noga med Viljas fotgående! Inte en litenliten bit skulle hon få chansen att smyga fram. Jag måste få ordning vid fötterna!! Om jag tycker att jag har varit noga tidigare på träning, så ska jag bli ännu mer nogrann nu!  Och döm av min förvåning så tyckte jag faktiskt att hon var bättre vid sidan. När hon gick för långt fram så vände jag om, hon fick sedan klick + belöning och det kändes hyfsat som att hon fattade grejen.
Nuu har vi till och med fått torkad lever, som vi ska förstärka ännu mer med!  Kan behövas när vi ska lägga på störningar.
 
I gölen fick Vilja en dubbelmarkering (Therese kastar jättelångt!) apport nr 2 blev lång, men efter hennes vanliga procedur vid vatten att hon inte går i vid första ut-skicket så simmade hon på och tog den.
Jag trodde sedan att jag skulle kunna lägga en apport där vi stod, gå runt och skicka över. Men nä - det gick inte. Kompisen fick ställa sig i linje med apporten och få upp en dragning, då gick det.
 
Juni fick sedan komma till gölen också där hon fick en enkelmarkering, sedan ett linjetag till samma ställe. Inga bekymmer! Avlämningarna från vattnet gick fint när jag var lite mer tydlig.
Sedan gjorde jag samma misstag igen med Juni = lägga en apport och gå runt. Eftersom hon är så duktig tänkte jag att det kanske går.
Hon hade noll koll. Men till skillnad från Vilja så hoppar hon iallafall i när hon är osäker.
 
 
Vi avslutade med ett betydligt kortare linjetag.
Sluta göra det så svårt, matte!
 
Nästa gång får det bli apporter på mitten som jag skickar istället från annat håll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0