Vinter och planering.

Vintern har anlänt till Jönköping med kalla temperaturer och snö. För några dagar sen hade vi endel snö, det har töat endel men kallare temperaturer väntas så det som ligger lär ligga ett tag till! Vintern gör att vi är inne mycket kvällstid, det finns liksom ingen större motivation att vara ute när det är mörkt och kallt. Tänk vilken skillnad det är mot sommaren.....nu längtar jag verkligen efter ljusa kvällar. Det är framförallt det som jag saknar mest under vintertid. När ljuset och behagligare temperaturer återvänder kommer Juni att vara tillräckligt gammal för att följa med på promenader, jag längtar! Än så länge har vi inte ens lämnat närområdet, men inom kort går vi ned till Sannabadet. En promenad på 1,5 km dit och 1,5 km hem, när hon har passerat halvåret lär det väl inte vara för långt? Lite koppel-promenad först sedan möjlighet för henne att röra sig fritt.
 
Med träning så tränar vi smått korta stunder. Mycket inkallning, lämna sittande, gå ifrån och blåsa inkallning med ryggen emot. Mycket spontana inkallningar , "komma till handen".
Endel stadga, hon är duktig. "Satt hund sitter", så är hon verkligen. Tränar avlämning, men nu när det är snö blir det att försöka inte blanda in snön så mycket. När jag skickar henne säger jag "Juni" och hon hämtar.
 
Planerar smått för vad för kul vi ska hitta på i vår.....

Kommentarer
Postat av: nybyggareibensbyn.blogg.se

när mina hundar varit runt 6månader följer dom med på i stort sätt alla promenader. Kanske inte milen, men nära på :)

Svar: Ah! Okej! Kanske det går att börja gå promenader nu då :)
Josefin Johansson

2016-01-15 @ 22:37:51
URL: http://nybyggareibensbyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

när mina hundar varit runt 6månader följer dom med på i stort sätt alla promenader. Kanske inte milen, men nära på :)

2016-01-15 @ 22:38:06
Postat av: Sofia fjordell

Hmm, det är inte jag som har skrivit den tidigare kommentaren. Någon som har använt sig av min användare

2016-01-22 @ 20:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0