Skott

Idag hade jag ordnat med mark att kunna skjuta på! Therese kom med skotten och sen körde vi en träning. Första arrangerade träningen med Vilja som jag kört med på länge.... och det märktes!  Jisses vad het hon har varit. Jobbigt het. Att det var skott med i bilden gjorde henne ännu mer hoppig vid sidan. Men hon har iallafall varit tyst hela tiden, och efter jakterna vi har varit på (som innehållit ljud....) är väl det som känns som det viktiga.
Ett 10-tal skott och vi har väl mest gått runt i snön under pangandet. Lagt ett par linjer med vilt faktiskt, som gick ua. Vilt har jag inte tränat med sen september tror jag.... så det var skönt att hon löste det felfritt. Jag håller fast vid min princip att tränar vi, så är det vilt som gäller.
 
Juni fick sen 5 minuter med fåglarna, en kråka och en liten trut. Jag tycker hon löste det bra! Hon är intresserad av viltet och vill ha det. Kom med det någorlunda till mig iallafall!
 
Vilja ser riktigt taskig ut nu just nu i pälsen. Det här fodret som veterinären rekommenderade (spannmål och frön som huvudingrediens?) är verkligen skit. Enda positiva är att hon alltid äter med god aptit (innehåller säkert smaktillsatser....), hoppas att hon kommer äta Arion lika bra. Jag bestämde mig för att fortsätta med Arion på Juni, samt ha Arion på Vilja också. Skulle hon behöva ngt tillskott för lederna så får jag ge det separat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0