Blicka framåt - 2016

1 januari. Ett helt nytt år framför. Visst är det en speciell känsla? Alla ska vi också bli 1 år äldre. Vilja blir i april 4 år, Juni blir nu i januari 6 månader och jag själv...efter att ha slått på miniräknaren, blir 28 år.
 
År 2016 hoppas jag blir ett år för mig där jag får lära mig ytterligare om gundog-training. Denna fascination jag hyser inför träningen av apporterande fågelhundar. Det är så roligt! Vad fyllde jag egentligen min fritid med tidigare!?
 
Det här året har jag, till skillnad från tidigare år, två hundar att träna. Två hundar att lägga upp träningsmål med, planerande av starter, gå kurser med. Jag ser fram emot allt jag förhoppningsvis kommer att lära mig.
 
Träningen med Juni ser jag fram emot träningsträffarna hos Maria, där den första äger rum 17 januari. Snart ska Juni få börja nosa på apporteringen av vilt. Juni är duktig på att komma till mig flera gånger på promenaderna, samt att hon har lärt sig att lämna dummy till min hand. Hur kommer det bli med vilt?  Jag tror inte att hon kommer viltvägra, snarare får jag fundera på hur jag ska få henne att lämna av. Med andra ord, en helt annan träning än den träning jag haft med Vilja.
 
Träningen med Vilja blir att fortsätta i de banor som jag tränade föregående år. Mycket vilt, mycket fotgående. Nån gång ska det väl sitta på B-prov!
 
Några kurser under våren har jag ännu ej funderat på, knappt kollat heller. Det återstår att se vad det kommer bli för kurser under detta kalenderår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0