Omvänt lockande i fotgåendet?

Efter fyra år med Viljas fotgående-träning har jag nu den senaste tiden börjat träna på ett nytt sätt. Hjälpmedel : 2 leksaksgrisar. Belöning: klick och mjukost.
Att nypa till i ljumsken/tillföra obehag har jag efter instruktioner provat och jag tycker inte det är rätt metod för oss. Jag behöver skapa en ny flow-känsla i fotgåendet, men jag vet inte riktigt hur.
 
Först och främst så handlar vår träning om att inte flyta för långt fram. Genom att använda leksaksgrisar som "lockbeten" har jag kunnat få fram Viljas ivrighet och belönat rätt position med att skicka bakåt. Vi har börjat med att gå fot mellan dem på backen, en medhjälpare har sedan gått framför oss (likt den dragning som skytten ger) och lockat, vi har bundit fast en gris i koppel och släpat framför (haha)
 
 
Om detta funkar på jaktprov?  Återstår att se!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0