Viltvägran (?)

Jaha..... det är allt jag har att säga efter kvällens träning. Jag kände inte igen Vilja alls.... Hon har varit så himla knepig på träningen ikväll, usch vad trött jag blir !! Helt plötsligt så viltvägrar hon på både and och trut. Hon har väl aldrig haft problem med änder förut.... Jo, uppe hos Pia några sekvenser men det kom hon ju över rätt fort.
Ute i söket idag så bara stod hon och tittade på mig när hon lokaliserat änderna. Lämnar viltet när jag kallar hem.
 
Ibland undrar jag, vill jag starta på jaktprov mer än vad hon vill? Tycker hon innerst inne att det vi håller på med är roligt !? Ibland tvivlar jag ... Jag kanske bara skulle gett upp träningen förra våren?
Samtidigt så vet jag, Vilja är en duktig hund med fina retriever-egenskaper, de bara gömmer i skymundan av hennes ovilja att hämta (ett visst) vilt.
 
Nåväl. Jag har inte gett upp än. Fortsätter att träna den här veckan, så får vi se om det blir någon start nästa helg eller inte.
 
Imorgon är det julafton ! Juni ska komma hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0