Tankar efter provet.

Jag läser protokollet från igår igen. Vilja har fått 5:or på alla moment utom 2:or på Apporteringslust.
Om jag får till den biten också, så har jag väl god chans till ett pris? Upptag och inlev. Har hon väl apporterat viltet så lämnar hon i 95 % av fallen i hand. Det är ju ändå bra.
 
Hur ska jag få till det då....undrar jag =/
Träna ENBART med vilt, I guess. Aldrig med dummy. Använda kråkor på markeringar. Träna med kanin ofta. Kråkor i söket. Vitfågel.
Använda kanin-dummyn dagligen, som jag köpte på provet.
 
Vägen dit jag vill komma är verkligen krokig. När vi startade på Poängjakten förra hösten så blev jag också såhär besviken... Om jag tänker efter, så har Vilja ändå gjort ett bättre arbete den här gången. Det är bara jag som har höjt mina mål, och vill mer! Men för Viljas del går det så långsamt. Jag är redo att träna för öppenklass (vilket vi iofs kan göra ändå).Meningen är kanske inte att det ska vara enkelt. Meningen är kanske att jag ska lära mig något av detta.
*kliar sig i huvudet*
 
Idag ska vi till Värnamo och fira mig som fyller år i veckan.
Valpis ska få träffa katten Sixten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0