Blackbound Juniper

Den finaste av dem alla;
 
Blackbound Juniper
Foto Maria Söder
 
 
 
 
Det är med fjärilar i magen som jag ser fram emot att åka upp och hämta denna svarta diamant i Stockholm på lördag. Det känns overkligt, fantastiskt, nervöst, och alldeles....alldeles....underbart. 
Jag är så glad för denna lilla tjej, hon talade till mig på en gång när jag såg dessa bilder. Jag menar - vem smälter inte? Och så får jag, JAG, henne! 
 
Jag är så otroligt tacksam för mina två hundar, som jag fått av så duktiga, engagerade och fantastiska uppfödare!
 
Denna blogg kommer nu inte längre handla om min älskade Vilja, utan också om Juniper (jag tror hon kommer att få kallas "Juni") ,  om hur vi 'bondar' med varandra, tränar inkallning, leker tillsammans, bara-vara, sitta och titta på änder nere i ankdammen, och så småningom vara med i stallet under kontrollerade former.
 
Med Vilja kommer jag vara noga med att ge henne sin egen tid trots med valp i huset, hennes vuxna tid. Med träning inför nkl, förberedelser inför andjakt 26 september samt A-provskursen i början av oktober.
Min semester känns som att den kommer att bli toppen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

sån himla sötplutt. Och jo, jag säger som du. Vem kommer inte smälta av henne?

2015-09-11 @ 06:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0