Bilåkning / och bättre viltupptag

Valpis vill fortfarande vara nära mest hela tiden! Det är lite kinkigt för henne att sova nedanför sängen nattetid, hon vill sova hos mig, så tids nog så blir det väl att hon får göra det. Efter rastningen i natt fick hon lov att sova bredvid mig, då sov vi till 7,30. Ut och äta frukost, sedan morgonpromenad fram och tillbaka på gräsmattan.
 
Juni har åkt i bilburen för första gången. Hon sa faktiskt inte ett knyst, hon verkade trivas och lade sig tillrätta medsamma.
Hon kunde sedan vara själv i buren medans jag tränade Vilja. (Hon somnade)   Skönt!
 
 
Med Vilja lade jag ut 3 vilt (2 änder) .
Jag kom på att jag kanske lade viltet för öppet i den tidigare terrängen, att det kan ha gjort att hon hade dåliga upptag. Så idag lade jag viltet lite dolt, så att hon fick använda näsan hela vägen -  då tänkte jag att hon förhoppningsvis tar viltet bättre. Och det gjorde hon!  Full belöning inkl mjukmat.
Dock så är jag fortfarande fundersam på skendräktighet, hon jobbade "lojt" i söket tycker jag... o har fortfarande dålig aptit.
Nåja. Bara hon är frisk är ju inget nånfara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0