23/9

Igår och idag har jag tränat med det vilt som Vilja hade bekymmer med på provet. Dvs kråka och kanin.
Igår markeringar, idag sök och linjetag. Vilja tar allt utan problem : o 
Lämnar mig oförstående till situationen som ägde rum på provet. Varför tog hon inte in viltet på söket, och varför tog hon inte kråkan på markering? Betedde jag mig annorlunda på något sätt? Så dumt om det ska vara det som felar....
Så. Träningen fortsätter, och jag kommer sannolikt att anmäla till ett till prov 10 oktober.
 
Juni är fortsatt fin! Hon har i skrivandets stund just faktiskt somnat, lite tidigare om kvällen än vanligt.
Hon följer mig fortfarande bra ute. Vi tränar på att kunna leka tillsammans utomhus, det behöver lossna lite mer innan hon kan släppa annat och gå helt in i leken !

Kommentarer
Postat av: Zara

Ja du, hundar är en gåta! Hoppas Vilja tar sitt förnuft till fånga till nästa prov. Träna bara med vilt om du kan ett tag. Momenten verkar hon ju kunna, så det är själva apporteringen du kan fokusera på :) Lycka till

2015-09-24 @ 07:16:16
URL: http://apport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0