Sista semesterdagen/ Nytt B-prov

Idag är min sista semesterdag, imorgon börjar jobbet igen. Det är tur att jag trivs på mitt jobb, så det känns inte jobbigt att börja jobba igen pga själva jobbet - utan det känns tungt att lämna bort valpen....
Nu har vi varit tillsammans dygnet runt i 4 veckor. Jag tycker väldigt mycket om henne, och jag tror hon tycker om mig också!  Hon kommer ofta fram spontant till mig (och får en godbit) och hon väljer att stanna kvar hos mig när annat lockar.
Arbeta måste jag ju göra. Jag är väldigt glad för mina dagmattar, som gör det möjligt för mig att ha en valp. Juni får det säkert bra på "dagis", bara det slipper att svida i mitt mamma-hjärta!
 
B-provet i Älmhult har passerat. Viljas kullbror fick en 1:a i NKL, på första starten! Den bättre av kullsyskonen är han, haha! Sansad och håller koncentrationen, jag önskar att Vilja inte alltid var så het....
Vi kom inte till start, istället skickade jag just anmälan till provet i Halmstad 24-25/10. Ca 50 anmälda, men provet går ju över 2 dagar - kanske vi har chans att komma med ngn av dagarna.
 
Min lust att träna är inte särskild stor just nu, men med en ev. start framför oss så behöver jag träna. Har köpt lite mer vilt, en kanin och kråkor.
Behöver träna vatten också - nu när det börjar bli kallt visar Vilja endel ovilja att gå i vatten... 
 
Jag njuter av att se Vilja leka så bra med Juni. Hon verkar tycka väldigt mycket om henne!
 
 
Jag är så glad och tacksam för mina fina, fina hundar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0