Min lilla valp.

Min lilla valp är verkligen så fin. Det känns så bra nu, nu har jag mina 2 hundar. Mina två hundar som jag förhoppningsvis kan ha i många år framöver. Och ha mycket roligt tillsammans med.
 
Juni har passerat 11 veckor. Vi behandlar just nu med avmaskningsmedel, i veckan är det också dags för 12v-sprutan. Redan 12 veckor snart alltså. Jag ser fram emot att hon ska bli äldre och vi kan ta ut oss på stan t ex. Juni är fortfarande en mycket enkel valp, vi bråkar faktiskt aldrig om nåt. Hon är snäll mot Vilja - läser hennes signaler jättebra och de busar på en lagom nivå. Hon är aktiv ett par timmar inne, sen sover hon.
Rejsar runt på golvet med en pet-flaska, hämtar diverse grejer i badrummet och drar ut. Gnager på plastbacken med leksaker i. Inte alla minuter leker vi tillsammans , men jag försöker sitta på golvet ofta och leka.
Utomhus har leken lossnat lite också och hon leker mer intensivt. Bygga upp belöning så att valpen fortsättningsvis kan vara lös, och jag kan få henne att följa mig oavsett vad som frestar. Inkallningssignalen vet jag sitter.
 
Idag har det inte skett några olyckor inne (än), hallelujah! Hon har faktiskt markerat hela två gånger idag att hon varit nödig/orolig. I annat fall har hon bara satt sig platt fall och kissat, akut kissnödig medsamma.
Hon har sovit hela natten från 22-08, vissa nätter vaknar hon och vi får gå ut. Men det börjar bli mer och mer att hon hålller sig sovande och inne hela natten - skönt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0