Efter träningen

Så, hur gick träningen?  Efter att ha bollat tankar med en klok själ till vän så blev jag varse om att jag måste ju ha mer glädje i träningen!
Jag behöver backa tillbaka och lägga mer värde i själva viltet. Leka mera. Jag tränade med kanin på ett fält och visade henne kaninen på ett eggande sätt, börja leka med den, småkampa. Kastade iväg den kort, klick och godisar när hon kom med den.  Lade kaninen i ett buskage, småsprang dit. Jag och Vilja gick tillsammans ifrån där kaninen låg, å jag såg till att hon ville ha den innan jag skickade henne mot. Det har gått jättebra med både kaninen och kråka. Har tränat och försökt bättra på upptagen också genom lek, rusa Vilja å jag mot viltet och hon greppar i farten.
Vatten gick bra också, hon har simmat 3 kortare sträckor sedan nöjde jag mig där. Troligtvis får hon vila från vatten tills provet äger rum.
 
På balkongen ligger nu en liten trut. Träning med den återstår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0