B-provsträning hos Maire

I förmiddags åkte vi till Maire för träning inför B-prov. Viljas bror Sharpe ska starta på lördag, vi är 5 reserv. Får se om vi kommer med.
Så träna ville vi!
 
Maire lade upp träningen och vi hade med oss vilt.
 
Svår terräng:
 
 
Söket med det stora viltet i gran-ridån (som en vägg) ,  kallt å fuktigt i luften, ingen vind.
Vilja jobbar på bra och lämnar av viltet bra det som hon hittar. Hon hittar även viltet innanför granarna. Går ned sig snabbt dock och tycker att området är tomt efter att hon letat en stund.
Dagens positiva: apporterar trut.
 
Linjetag mot en kanin, noll vind och vittring. Massa blås hit och dit (jag tappar halvt humöret - hur svårt kan det vara?)  gå närmare, blåsa närsök. Ovilja att apportera, s u c k .......
Tar kaninen med uppmaning och bär.
Skickar ut i söket igen för att få in det som är kvar. Tvekan igen vid kaninen, jag går ifrån, hon kommer med den efter ett tag och får massa beröm.
 
2 markeringar över vatten. Ovilja (?) att gå i vattnet. Som en glasvägg igen (terrängskiften) för henne + kallt i vattnet. Startar vi på provet nästa helg vet jag inte ens om hon går i för att hon tycker det är kallt.  Så ja, alla hästarna känns inte som att de är hemma just nu.
Hon har iallafall hållit ett högt tempo, inte varit lika låg som sist jag var ute hos Maire, hon har tagit änderna bra och det andra viltet. Det är kaninen kvar som vi måste få till !
 
Och lilla Juni då?
Hon mår så bra så. Hon minglar mest med och hänger på i det som vi sysselsätter oss med.
 
 
 
Benen växer!
Än så länge går hon lös hela tiden, jag bär henne om det är fara pga trafik. I denna veckan ska hon få vara lite i koppel. Det är min sista semestervecka och jag vill hon ska vara i koppel när hon är hos dagmatte, så projekt Koppelträning sätts igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0