Start klossträning

Jag har nu påbörjat klossträning med den lilla valpen. Träna med klicker är roligt! Dock så har inte valpen blivit så "klicker-klok" än, hon sitter mest på rumpan och håller ögonkontakt, väntar på sin godis - hon är ju duktig, tänker hon!
Klossen, eller pallen är det ju nu till en början, står på hallgolvet och jag har den mellan mig och valpen. Har klickat för minsta intresse för pallen, bara ett nosande till en början. Körde andra passet idag och hon står nu med två tassar på- bra! Nu ska vi bara få till lite aktivitet på bakbenen.
 
Vilja är så söt och kommer fram och bjuder på hela momentet, hon kan det mycket väl, trots att hon lärde sig detta när hon var i Juni's ålderm 4-5 månader.
 
Ang Juni's mage så blev hon bra på en gång när jag bytte foder och gav henne Canicur. Hon får äta bara det nån vecka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0