WT Ökl Nässjö 1 maj

Idag har vi provat WT öppenklass för andra gången. Jag var lite rädd att det förra WT't i ökl som vi var på i Landvetter var ovanligt enkelt, med tanke på vilka höga poäng vi fick - vilket under dagen visade sig stämma...
 
Station 1 

Stationen var först en enkelmarkering (samma som nkl), kort, ned vid en gran. Efteråt följde en dirigering. Ned för en brant slänt (här skulle jag inte ens gå självmant), ut på ett kalhygge och vid en rotvälta låg det en dummy.
Vilja visade sig inte kunna linjer särskilt bra.... knappt tecken heller. Men in kom dummyn efter mycket om och men.
10 poäng
 
Station 2
 

Dubbelmarkering, inga svårigheter typ... Fick avdrag för att hon sprang till fel nedslagsplats och sen fick leta sig vidare för att finna den andra apporten.
16 p.
 
Station 3
 

Walk-up med 2 hundar, vi fick varsin markering. Plus att fotgåendet var under bedömning... Behöver jag säga mer än att vi fick ett "gravt fel" för vårt fotgående !? SUCK !!! Plus att Vilja helt plötsligt lägger ned dummyn på väg in, då hon fick nåt på tassen och skulle slicka sig .... 
4 poäng. Ett skämt!
 
Station 4
 

Skott och dirigering. Detta gick inte alls, hon bara flumma runt och kan inte mina tecken ÖVER HUVUDTAGET !!!!!
0 poäng
 
Station 5
 
Enkelmarkering, något längre. Bäst idag...
 
Summa: 48 poäng. Haha.... Inte det bästa vi har gjort i våra dagar precis, men allt kan inte vara en dans på rosor.
 
Till nästa WT behöver jag ha tränat mycket flera linjer. Samt linjer över knepig terräng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0