WT Ökl Alebäcken

Jättetidigt imorse gick den svarta skit-bilen  (men nu har den faktiskt gått bra på sistone, peppar peppar) med jaktryggsäcken i baksätet och hunden i bilburen! Kl 7,30 skulle det vara samling på Alebäcken för första halvan av NKL-hundar, och eftersom jag var funktionär så gällde det även mig. Gick helt ok att gå upp strax efter 05, faktiskt! Ljuset hjälper ju till enormt.
 
Jag har varit funktionär på ruta 1 där jag varit "inkastare". Dvs hjälpt till att allt har flytit på med startande, vilket det har gjort jättebra. Till 11-tiden var vi färdiga med NKL och det blev paus innan samlingen med ökl hundar skulle äga rum, och det blev vår tur att starta. Många anmälninga har det varit, men många strykningar så det har inte varit alls mycket väntan.
 
Ruta 1
Dubbelmarkering, ena kastet dolt bakom en kulle. Betesmark.  19 p
 
Station 2
Dubbelmarkering. Fotgående bakom skytt. Vilja halvknallade, tog mitt handtecken när jag skulle rikta upp mot apporten som signal att gå iväg. Därav bara 11p.
 
Station 3
Stationens enda dirigering !! Kan tro jag var lättad. Fotgående efter skytt, skott. Rikta upp, titta vart dummien är placerad (vilket kan vara det svåraste). Riktade upp hunden, satte henne ned från stående. Blåste lite lätt i pipan, och skickade iväg på en dovare variant på mitt "ut" - alltså inte grönalund-varianten. Vilja håller linjen spikrakt precis som att hon vet att ngt finns där! Jag stoppar, hon får dummien i vind i samma sekund som jag blåser ned. Full pott !  20 p !!
 
Station 4
En dubbelmarkering, jättekorta på linje in i granar. 19 p. Poäng drogs för slarvigt apportgrepp.
 
Station 5
Dubbelmarkering, dold kastare. Vilja kommer ifrån den apport jag skickade henne mot, får vind mot den andra och dras ditåt. Jag valde här att inte blåsa och försöka dirigera , så långt hade vi inte kommit. Utan hon fick jobba sig igenom och sedan hämta in. Fick 10 p, på grund av onödigt spring.
 
Totalt 79 p, jag är jättenöjd!

 
Nu var vårens utbud av WT över. Planering pågår inför vad som ska komma härnäst...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0