Val av uppfödare

Just nu spenderar jag många timmar framför datorn med att leta efter uppfödade av lab. Jag har gått från Åsa Norrby, till Liljeblads, till Seacroft på en vecka. Hah!
 
Åsa verkar ha duktiga hundar, men hennes hundar finns inte registrerade i SKK. Vilket ställer till det en hel del för mig som vill starta på proven inom SSRK. Om Åsa kan fixa så att valpen registreras i SKK (så att jag får en dubbelregistrerad hund) så är det ju ok.
 
Liljeblad har också duktiga hundar, men jag har hört att de tillämpar hårda träningsmetoder... Så jag känner mig osäker. De ska para två tikar vid årsskiftet, så det är lång tid kvar. Kanske åker jag dit en sväng i sommar för en träning, så att vi kan känna lite på varann.
 
Kennel Seacroft har jag mailat med nu precis. Hon skriver att de ska para en (gul) tik sent i höst, och att det borde finnas valpar i januari 2016. Jag är välkommen på ett besök, skrev Birgitta.
 Den kenneln hittade jag också då jag letade upp stamtavlan på en duktig lab som jag känner till. Samma tikmamma ska nu paras igen.
37 mil dit har jag. en bit. Men är valet rätt så spelar det ingen roll. Det är ju bara smidigare om det är nära, men finns där ingen som det känns rätt med så är det så.
 
Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0