Jaktleken 2015 Alebäcken

En jättetrevlig dag har jag och Vilja haft idag !! Vi har varit med på jaktleken, precis som förra året! Men denna gång var vi med i ökl.
 
Station ett var en dirigering (utan skott) ,  hunden skulle skickas mot en sten en bit bort, inte särskilt långt... Vilja drog hela tiden massa åt vänster, lyssnade inte på pipan, fick ta hem henne, skicka om... Då gick det bättre, men uppenbarligen så nollade jag inte stationen.
 
Station 2 var en till dirr utan skott. Gick bättre.
 
Station 3 var en dubbelmark utan skott. Gick också bra!
 
Station 4 var en dubbelmarkering med skott, där jag skulle hämta den ena och sen skicka hunden mot den andra. Väldigt förvånad hund när det var jag som skulle hämta, bra övning !!
 
Station 5 var en minnesmarkering , med skott, tre kast. Denna fattade jag dock ej... Första markeringen kom till ett ställe och den skulle hunden inte hämta, de andra markeringarna kom åt andra hållet (kastaren flyttade sig inte) och kastade då TVÅ dummies ? Med skott på varje... Vilja gjorde alltså fel när hon gick åt den först kastade, vilket var helt rätt i hennes ögon!
 
Tränat fotgående har vi gjort hela förmiddagen! Tyckte det gått helt ok...
 
Det bästa av allt var att vi fick högst poäng och var bäst i ökl : )  Tror det var första gången jag vunnit något !!
Det kändes gott, särskilt med tanke på hur dåligt det gick igår.
Bara för det har jag anmält ändå till WT i Borås... Jag blev övertalad. Så innan dess blir det att träna linjer.
 
Jag har bestämt mig också. Det är en gul labbetik jag ska ha !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0