Västersjön Carina

Idag träffade jag äntligen Carina igen !! : )   Vi sågs vid Västersjön.  Jag med mitt vilt; kanin, 2 kråkor och 2 änder.
Vi började med markeringar med kråkorna.  Vid första anblick hängde hunden över kråkan, jag fick rådet att blåsa inkallning efter upptag ,  och så gjorde jag. Förutom när hon skötte upptaget dvs. 
4 mark. med kråkorna och jag har inget direkt att klaga över...
 
Söket sen gick inget bra. Första anden hittar hon , andra anden hittar hon men lägger ner, jag får säga till henne + apport.  Onödigt ...
Valde att bryta efter att hon kom in korrekt med kaninen. Det var iallafall bra!   Gick iväg och körde 2 markeringar med änderna istället. Gick bra.
 
Tillbaka till söket och Vilja lokaliserar kråkan, men vill ej ta den. Ett litet bråk där igen ,  blir så trött. Avslutade iallafall med att skicka henne mot kråkan på "ut-tecken" bakåt, och sedan ett litet sök i tät skog.
 
Carinas råd är att endast träna i tät, svår terräng. Att variera, ibland har jag bara kråkor, ibland annat vilt, ibland räcker det med 2 apporter, ibland 5, variera variera...
 
Att lägga söket i enkel skog passar inte. Synd det, för det är enkelt för en själv att lägga söket samt ha koll på hunden! ... men kanske är det mer positivt att inte se hunden , och hon inte se mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0