Träningsjaktprov Bottnaryd

Jag tycker det har gått bra idag ! Jag fick beröm från Elena, som träffade oss i en annan tid då Vilja vägrade vilt, hon sa att jag har jobbat väldigt bra med henne! Det var roligt att höra.
 
Om jag måste klaga över något idag så är det som vanligt fotgåendet ,  hon går några cm för långt fram men smiter inte iväg, samt befinner sig inte vid mitt ben när vi ställer upp oss vid markering, men jag vet inte om det är hela världen...
 
Skottet gick av och Vilja skuttar fram ett snäpp. Ops... hon fick cirkla en stund innan hon hittade kråkan.
Andra markeringen fick jag vänta på ett knack på axeln innan jag fick skicka, Vilja skuttade igen, dock inte lika markant.  Hon tenderar tyvärr att göra så, särskilt när skottet är högt. Vet att det varit samma hos Maire när vi haft höga rejäla skott ... 
 
Sen hade vi ett litet linjetag/riktat närsök, Vilja drar lite för långt åt höger, jag blåser stopp, fin kontakt, vinklar vänster , blåser närsök och hon finner anden - duktig !!
 
Vidare till söket där vi hade 6 vilt. Vi fick in 5 vilt sen kände jag mig nöjd, och förutom att hon lade ned en and på inlev. och rullar sig en gång i gräset, så tycker jag hon jobbade på bra. Ingen tvekan vid skicken, ingen tvekan vid något vilt ! Inte ens kaninen!
 
Vilja hade inte en susning idag om att det var vilt vi använde , och inte heller var något av viltet mitt! Ibland så vill jag tro att det är skillnad om vi tränar med vilt som Vilja fått nosat på hemma när det ligger i badrummet, eller om vi använder någon annans vilt.
Men då fick jag veta att det också funkar  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0