Att packa ryggsäcken

Under de två åren som Vilja varit "grund-tränad" så har det blivit en del kurser , och fler ska det bli! Jag försöker samla på mig så mycket jag kan nu, för att lära mig från olika - det bästa sättet att träna vår retriever till en bra jakthund.
Bästa Anki har gett bort en plats till mig hos Birgitta SW med två instruktörer från Irland!  Tis-ons i nästa vecka. Jag kunde knappt ta emot det.. Men jag ser fram emot att åka, och få lära mig ännu mer.
Det känns som ödet, att det ägde rum samtidigt som den vecka som jag har semester.  Att ha semester kändes ju plötsligt väldigt positivt!
Så jag tar med mig hunden och åker ned i två dagar. Så hoppas jag att vi får mycket passivitet/stadgeträning och följsamhetsträning, så skulle nivån vara för yngre hundar så gör det inget. Då kan jag bara anteckna och ta med mig det hem så att jag kan tillämpa det på nästa hund :)
 
I eftermiddag har vi promenerat runt sjöarna. Jag var inne på Hööks och köpe ett midjebälte, inte en dag för sent! En fantastisk grej som låter händerna vara fria under promenad, och låter hunden dra ohämmat och en själv får ju dessutom skjuts framåt. Dessutom passar det perfekt när jag har två hundar och ska gå på långpromenad med dem i koppel!
Hoppas på att ha fortsatt bra flow ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0