VALPLYCKA och en 5e plats!

Lördagenen 18 juli föddes det 4 tikar & 2 hanar hos kennel Blackbounds, idag fick jag veta att en av tikarna tillfaller mig ! JAG  ÄR  Så  GLAD ! 
Det har verkligen pirrat i magen idag när jag har tänkt på om Maria ska höra av sig om ett ja eller ett nej. Haft med mig telefonen till och med på toa ifall hon skulle ringa. På förmiddagen fick jag beskedet att hon har en tikvalp att erbjuda mig!  =)
Så nu börjas det! Fixa sovhörna vid min säng, ta ned kompostgaller (trodde jag hade på vinden, men de är tydligen borta) ,  lägga in om semester på jobbet!  Det ska bli så skönt med semester!  Och med en till bästa vän... jag tycker jag är så värd detta. Jag ser med lycka i mig fram emot träningen med den lilla och möjligheten att få lära mig ännu mer om jaktträning och våra hundar. Det kommer att bli så bra!
 
I söndags var jag och min Vilja på Hallandsmästerskapet i Fegen, Alvhaga. Provet började med 2 vattenmarkeringar, enkla. Från båt, ut på simdjupt vatten typ, inte så långt kast, Vilja simmade för långt - jag kunde kalla hem henne och hon såg då apporten. Samma markering igen och då simmade hon rätt medsamma.
Sedan två markeringar i buskage, ena kastet dolt, där fick hon leta ett tag. (kanske därför viss poäng drogs).
Sedan söket!  Söket låg i skogsdungen på fältet, vi stod på fältet och skickade mot området. Vilja har en jädra fart och gör ett jättebra sökarbete. Hon bara plockar in en efter en. Jag fick beröm för att jag kunde styra henne tillbaka in i söket så att hon kom tillbaka i rätt område, duktig hund !
Allt skulle kunna vara perfekt om det inte var så att hon blir så HET! Hon studsar vid sidan av förväntan! Tappar position totalt efter vattenarbetet. Håller dock ett bra fot ned mot vattnet, det får jag nog känna mig nöjd med.
Fortsätta träna ... och våga prova B-prov ! Min plan är B-prov i Åkulla 8 augusti, som labrador halland anordnar. Där känner jag mig trygg.
 
Somnar lycklig.

Kommentarer
Postat av: mujkans.blogg.se

Grattis!!! :) följer definitivt utveckligen här! Kan förstå valplyckan!

2015-07-25 @ 17:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0