VT - 15

Idag fick vi ihop en träning hos Anki och vi blev ett roligt gäng, med hundar alltifrån 11 månader och elitklass.
Vilja har arbetat bra med viltet idag också, men varit lite segare vid upptag om jag ska jämföra med sist, funderat ett par sek innan hon gripit, men sedan har det gått fint.
Jag har bestämt mig för att enbart använda vilt i trängen fram till april. Detta för att Vilja ska få in vanan på vilt! Att det är vilt vi använder, och att det är vilt som förekommer i arbetet. Jag hoppas att det kommer att lösa många knutar.
 
VÅRTERMINEN 2015
 

  1. Kurs Gordon Hodgson Labrador Halland 28-29 mars
  2. Poängjakten Labrador Halland 11 april
  3. Ev WT Halland 12 april
  4. Jakt-internat mot start NKL Goldenklubben Göteborg 18-19 april
  5. Jaktlek Skövde 2 maj
  6. B-prov Linköping (om allt känns ok!) 9 el. 10 maj
  7. WT Borås 16 el. 17 maj
  8. Kurs Åsa Norrby 23-24 maj
  9. WT Skövde 30 maj
 
Närmast i kalendern nu ligger träning med kanin... Där vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Intresset för kaninen har hon ju. Det är bara när det kommer till upptag/inlev. som hon har svårt. Kanske jag ska trä en nylonstrumpa över kaningen (hur sjuk får man lov att bli??)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0