Träningsjaktprov Västersjön

Tänk vilka framsteg vi har gjort !
 
Idag lade jag, Therese, Ulrika och Mats upp ett träningsjaktprov och Vilja har först ut med att prova. Enbart vilt, ska tilläggas!
 
Två enkelmarkeringar, skott med leksakspistol. Kast kråka/duva. Finemang!  Söket ( 2 änder, trut, mås, kråka) på andra sidan. 5 vilt, Vilja tog in tre, sen hade vi ett linjetag. Ca 30 m. 2 kvar på söket, Vilja fick in ena men sedan hittade hon inte anden,  hon letade i fel område och jag hade glömt vart just den låg. Bra tryck i söket !! Inga problem med upptag, inlev. eller avlämningar !!  Det känns så roligt ! 
 
Fortsatte träningen med linjetag , fortfarande med vilt. Första linjen tyckte jag skulle vara enkel ,  men uppenbarligen inte... När hunden kommer ur linjen tycker jag det är så svårt att veta HUR jag ska gå in och styra....
De andra löste hon bra, tycker jag.
 
Foto Ulrika Lindor
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0