Kanin.

Vilja apporterar kanin, wohoo!
 
Jag gjorde så att jag trädde på en nylonstrumpa på kaninen, och gick sen ut och tränade som jag gjort med tidigare vilt. Låta Vilja lukta först, sedan lämna henne sittandes och gå iväg. Med kaninen band jag faktiskt kopplet runt och drog den ifrån henne, så jaktlusten kommer fram mer. Kaninen hamnade i slänten och jag skickade Vilja, jag tycker hon haft bra upptag faktiskt!
 
Andra passet just drog jag av nylonstrumpan. Gick till andra sidan järnvägen , gick iväg med kaninen i band och Vilja fick sitta kvar. Försvann bakom ett buskage sedan skickade jag på "sök".
Vilja stannade några sek vid kaninen, tittade på mig, jag visade inkallning med tecken, var annars tyst...Hon greppade kaninen utan uppmaning av mig och kom med den till mig, duktig !!
 
Gjorde om samma övning 2 gånger till,  motivations-sök och mycket beröm när hon lämnat av. Och för att inte glömma klicket vid avlämning.
 
Nästa Poängjakt kanske vi inte behöver komma sist !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0