5 månader

Juni blir 5 månader idag, tjoohoo!  Det firade vi med att åka till skogen, båda hundarna fått springa fritt i skogen och de tyckte det var så roligt.
Vilja fick ett par linjer i skogen, det är så dags nu att börja komma igång och träna. Jag vet ju att det ger mig energi, det är bara så svårt att komma ut i tid under den här årstiden.
 
Jag och Therese har iallfall trots mörkret setts en stund. På elmiafältet fick det bli idag, under den belysta delen. Jag hade Juni med och detta var första gången som jag "arrangerade" en träning med henne. Vilja tyckte nog det var konstigt att inte vara den som fick bli tränad idag! : o
Vi gjorde lite sitt stanna kvar. Therese hade Loka med sig (1 år äldre än Juni), inga apporter medverkande utan bara jaktlydnad.
I slutet hade vi tog en fågel som Juni fick bekanta sig med. Det går fint, hon har bra intresse, men väljer att springa bort från mig och "äga" fågeln. Får bli att träna med koppel så att hon inte självbelönar sig. Börja träna på fotgående, belöna på vänster sida. Just nu går hon mer på höger sida bara för det är ju från den fickan godiset kommer....ups...
 
Nu är det tyvärr regn och blåst igen, så himla ledsamt väder !!!!! Blir säkert ingen vinter i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0