Vilt-träning igen !

(Det blev ingen tripp till Hjo för oss vid jaktprovet, jag kände att jag behövde vara hemma.)
 
Ikväll var det dags igen för ett träningspass med vilt !  Har blivit ett (ofrivilligt) uppehåll med vilt nu det senaste.
Men det gick över förväntan ikväll !   Carina kastade några makeringar till oss med duva och kråka. Kråkan var blodig och jag trodde därför inte Vilja skulle ta den, men det gjorde hon minsann ändå och lämnade av jättefint. Toppen! Gäller att sluta då när det går som bäst. Ikväll var det mer kaninen som hon hade problem med. Ovillig att ta den, och när hon väl greppat så bara lade hon ner på backen ..  Vet ej varför?  Behöver vi träna med "torr" kanin? Hon fick sen ett mindre sök med 3 vilt ,  spontan upptag och bra inlevereringar. Woho!
 
Sedan gick hon ut i dummy-söket för att finna de 2 apporter som inte Enzo tog. 1 st hittade hon, den sista fick vi gå ut och leta efter , och jag -som förra veckan- åter igen hittade dummyn som våra tre hundar bara gick över  ..
Avslutade med vattnet vid gölen.  Vilja tvekade mycket vid vattnet ikväll, att gå i. Tror hon tyckte det var kallt, eller nåt. Har annars ingen annan förklaring.   Funderar över hur det ska funka om vi ska starta på B-prov slutet av oktober!? Kanske inte just i år då men... Menar att det kan ju vara kallt, och hunden ska i ändå !
 
På sön ska vi till Landvetter och prova öppenklass på WT. Har ingen aning om hur det kommer att gå, men jag åker inte för att jaga höga poäng... Förväntar mig inte ens komma över 75p. Syftet får bli att åka dit, träna i provmiljö, med skott och kast, fotgående m.m.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0