Nybörjarapportering i Skövde

Idag har vi haft utflykt till Skövde och varit till Alebäcken där vi träffades ett par stycken för att träna apportering.
Nybörjarapportering, och jag tycker det är skoj att få lära ut de grunder som jag har lärt mig. Även kul att få se hundar som inte kommit så långt i sin träning, och där fundera ut hur hunden lättast ska lära sig utföra de moment som vi vill.
Plus kul för matte och hund att komma ut igen efter 2 v "träningspaus!" .  Vilja var het ,   massa massa arbetspassion och -vad jag tyckte- slarvigt fotgående / inte hållit position.   Älskar hennes inställning till arbete, jag behöver aldrig tvivla!
 
Det var ett bra ställe att träna vattenmarkering över vatten, samt dirigering över vatten - och det är något som vi behöver träna mycket framöver!
 
Jag hade hoppats på att jag kunnat köpt vilt på hemvägen idag, men det var inte möjligt - så jag gör ett nytt försök nästa helg när/om jag åker till Hjo för att kolla på jaktprovet.
 
Om ca en månad har jag planerat att vi ska debutera i B-provsammanhang , "poängjakten" 11 oktober!
Behöver träna MASSVIS med svartfågel... och allt annat vilt också.
 
(Ursäkta dåligt med bilder..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0