Gå efter skytt !

Nu påbörjar vi träningen inför B-prov på allvar !!  Jag har ju sagt som deadline att anmäla till "Poängjakten" i Halland 11 oktober,  och jag försöker hålla det. Även att det känns läskigt.
 
Ikväll har jag varit i Nässjö hos Carina och haft en träning där vi gått fotgående bakom skytt, och fått markeringar längs vägen.  Jag valde att ha markeringar med vilt , och det har gått jättebra !!! Oavsett om det var kaja, kråkan eller duvan.   Så jäkla härligt !! Och nu har hon till och med glädjen, farten!
 
Vilja fick ett litet sök också med kaja närmast, and i mitten och duva längst ut.  Hon löste det bra tycker jag , lite sent på upptag på kajan och jag fick kommendera "apport" (därför jag valde att ha den närmast för att kunna se) .  Sen när hon väl gripit så lämnar hon av jättefint!  Hon får fortfarande klick och godis vid varje avlämning av vilt.
Hon har varit lite osäker på Carinas and ( en hona) ,  hon brukar inte vara det men kan ha varit att den luktade annorlunda.  Då blir hon fundersam och tvekar. Jag kommenderade apport och då tog hon den bättre. Klick belöning duktig hund vid avlämning.
 
Spännande och märka vad som händer nu framöver för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0