Debut ÖKL på WT!

Att starta i öppenklass på WT gick faktiskt jättebra : )   Över förväntan, 83 p !
 
Första stationen var en dubbelmarkering. Skott kast, skott kast. Kastarna stod i slänt , dolda nedslag. Full pott gissar jag!
 
Andra stationen var ett linjetag med störningskast. Linjen var inte jättelång , ändå var det klurigt. Vilja drog åt vänster och jag fick blåsa endel. Kommer på mig själv när jag står där att jag knappt vet hur jag ska agera ,  måste lära mig att agera snabbt!  Drogs endel poäng pga mina signaler. Apporten kom iallafall in sedan.
 
Tredje stationen var en liten "drive". En kastare tjoade och tjimmade och lade en apport i ett område. Sedan enkelmarkering som hunden skulle ta först. Sagt och gjort. Sedan skickade jag på linjetag till "drive-området" och närsök. Ganska full pott här tror jag !
 
Fjärde stationen var först enkelmarkering. Sedan en kort transport, skott och linjetag. Här var det en miss från funktionärens sida att det låg en apport fel, som Vilja fick vittring på när hon var olydig på mina signaler... Blev dumt. Jag fick göra om den efter ett tag, och då gick det mycket bättre. Lite poäng drogs pga att hon inte tog linjen helt rakt.
 
Sista station var fotgående ned till vatten. En markering i vatten, andra på land. Vilja missade andra markeringen på land, nu när jag tänker efter så kanske jag inte fick så mycket poäng alls där i och med att jag tog in henne och skickade om. Jag lyckades iallafall sedan att skicka på linjetag på apporten som hon missat.
 
Vi behöver träna mer och mera linjer ! Kunna hålla linjer rakt oavsett vad som kommer ivägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0