Sök med vilt

Åkte en sväng till Västersjön ikväll och lade ett sök med 4 vilt. Bland blåbärsriset , under granar. Ganska enkel terräng.
Hade and, duva, kanin och mås. Det gick helt ok. Hon markerade var anden låg, sen valde hon att gå vidare. Hittade kaninen, sen tog hon in anden. Lite fel grepp, jag belönade först när hon greppade rätt. Jag väljer att göra så med allt vilt nu som hon bär i kanten på, det ska bara löna sig att bära korrekt.  Hon tog sen in måsen, jättebra grepp och hon följde upp vittringen bra. Duktig!  Duvan fick hon leta efter ett tag, men kom sen in bra med den också.  Lite låg fart har hon haft ,  men dugligt tror jag!
 
2 kråkor hämtade jag och tränade dem separat. Negativ först till apportera, men det hjälper att leka/motivera upp henne så tar hon mycket bättre!
 
Tränar nog en sväng med ena kråkan imorgon. Fryst allt vilt igen och tar fram till onsdag då vi ska till Maire för en genomkörare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0