Jaktlek/WT i Skövde !

Idag mottog vi möjligheten att åka på ett WT i Skövde! En bit att åka , och lite osäker att hitta, men fram kom vi och i tid. Dagen var upplagd som ett WT med 4 utlagda rutor, den 5e gick som en walk up efter lunch.
 
Första rutan
 
Dubbelmarkering , föraren skulle hämta valfri apport och sedan skicka hunden på den andra. Jag gjorde misstaget att använda del av Viljas namn när jag skulle rikta om henne, Vilja blev då förvirrad - gjorde en halvknall mot apporten men stack inte.  Säkert poängavdrag.
 
Andra rutan
 
2 st enkelmarkeringar.  Inga problem , dock bytte Vilja grepp på apporten på hemvägen samt släppte den vid mina fötter innan hon lämnade av. Sånt som händer typ!
 
Tredje rutan
 
Ett sök , poängruta där varje apport var värd 4 poäng tror jag det var. Apporterna låg i en ruta, ganska liten, Vilja sprang djupt och sökte ,  samt för långt åt höger . Hon fick in 2 apporter under tidsramen = inte så höga poäng där. 
Så det var de sakerna som jag vet med mig inte var 100% idag , småsaker !
 
Fjärde rutan
 
Skott under transport, linjetag ca 20 m . Kort avstånd !!!!   Men Vilja tog faktiskt stopp-signalen (vilket hon inte alltid gjort under linjetag) ,  och fann då apport. Bra ! 
 
Walk-up
 
3 hundar på linje på fält, turades att hämta 2 apporter var.  Snabbt ut och in !  Dock endel hets vid sidan...
 
Överlag så tycker jag att hon varit bättre vid sidan , än vad hon tex var i Gränna...  Full av förväntan är hon hela tiden ,  men så länge hon inte smyger fram så är det ok.. tycker jag.
Terrängen idag har varit enkel. Öppen mark. Det skulle ju vara som en lek , fast jag tog det som ett WT och tävling.
Vi fick ihop 83 p och en andra plats , mycket glad över : )
 
 
 
 
Deltagande goldenhundar .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0