WT träning med RSV!

Idag har det varit träning inför Working Test med RSV !  Vi har varit strax utanför Ryd. En härlig dag med ganska omväxlande väder. Lätt regn, moln, blåst, kallt, soligt, varmt, blåst, kallt osv osv.
 
4 stationer med enkelmarkeringar , sista stationen en enkelmarkering nedför en slänt och sedan linjetag till samma punkt. Vilja har löst alla markeringar på ett bra sätt ! Sista stationen som jag trodde skulle bli lite knepig, var inte alls knepig, utan Vilja sprang utan problem ut till samma nedslagsplats där hon igen fann sin apport som hon skulle. Enligt Susanne som dömde var hon den första hund som gjort det.
Vi har blivit tilldelade poäng (som på tävling) ,  vi fick fullpott 20p på de två första. Sedan bytte vi stationer och så även domare , nu gick vi till Maires stationer. Helt plötsligt var Vilja mycket hetsigare, drog framåt vid sidan och höll sig i fel position.. Var det pga att hon känner Maire sen valpstadiet = glad, eller var jag på något sätt annorlunda nu ?   Tål att tänkas på ..
Så på Maires stationer fick vi inte full pott som på de andra .. pga fotgåendet.. Haha..
Men räknar jag rätt så har vi fått 92 poäng idag! För att bli uppflyttad till Ökl krävs det minst 75 poäng, det är 15 poäng på samtliga 5 stationer. Gör hunden rätt på alla, så är ju inte det så jätteknepigt - egentligen ..
Och sedan vad jag läste så har man alltså rätt att kvarstå i klassen tills man fått över 75 poäng vid tre tillfällen.  Dock är ju resultaten inoff , så vem ska hålla koll?  Bara en själv och sitt samvete.
 
En tjej med hennes hund berättade att hon tänkt starta på WT i Gränna, men att hon efter idag ångrat sig.
Jag känner tvärtom efter idag , varför är jag så tveksam till att starta? Min hund är ju kanonduktig ...
 
Tyvärr var WT't fullt i Linköping nästa helg. Men det gör inget, då slipper jag åka så långt ensam. Så första start bli Gränna 13 april. Sen räknar jag med Borås/Växjö 18 maj ,  Skaraborg 15 juni och sedan Asa i augusti! Fullt upp. Siktar på att vara i öppen klass fram till hösten :)
Dags att börja träna rejält med vilt nu , så att drömmen att starta på B-prov kan bli sann.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0