Västersjön med Jeanette

Imorse tog jag bilen till Västersjön där min nya träningskompis Jeanette väntade med sin Lady , Labbetik på 2½ år.  Vi tränade sök. Fotgående ned till "sök-rutan" (som jag kallade den) ,  passivitet när Lady jobbade. Vilja gjorde ett enstaka gnäll-ljud ifrån sig , annars tyst...  Sedan var det Viljas tur , gick ifrån området medans apporter lades ut igen -  kopplade loss, fotgående tillbaka till området . Nu var Vilja taggad!  Men gick ändå bra vid sidan.  De två första apporterna kom in snabbt , men den tredje... vet inte vad som hände, Vilja letade och letade , fortfarande bra men hon missade alla tre apporter som låg ute..Varför?  Vet ej. Fick lägga ut en hjälp-apport. Sedan fick Lady ta in 2 ,  jättebra. Vilja tog in den sista.  Låg vinden konstigt ,  hade hon inte näsan med sig? Sprang hon bara?  Ptja..  eller så kan hon uppenbarligen inte jobba lysande alla gånger.
 
Vi kastade markeringar tillvarandra, i skogen. Här missade också Vilja ett par gånger , och jag fick kalla in ...
 
Linjetagen gick toppen iallafall. Först ett medel-långt, sedan ett till samma område fast 15 m längre sträcka.
Sedan två korta åt olika håll.. 
 
Toppen-skönt väder idag  , så jag gick runt Västersjön . Härligt att få knäppa upp jackan !
Det blir nog en promenad till idag , går liksom inte att hålla sig inne när det är 12 grader i skuggan , 19 i solen !!
 
 
Foto Jeanette
 
 
Klart slut . Om en vecka är vi i Lerum på kurs !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0