Västersjön igen med Cissi & Bagge

Gaah ,  jag har världens bästa hund !!! Jag är så nöjd och stolt med min Vilja efter dagens träning. Finner inga ord! I tre timmar har hon hållt glöden uppe ,  följt mig vid sidan hela tiden och varit otålig inför hennes nästa uppgift.   Jag som verkligen slitit med hennes fotgående ,  hennes stadga , hennes avlämningar, INGET har jag fått gratis (eller är det någon som får det!? )   Känns så jävla härligt att ha kommit såhär långt !!!
 
Jag mötte upp Cissi vid Västersjön , vi började med följsamhet /fotgående, under passiviteten sköt Cissi två skott. Vilja tände till ...  förväntansfull , men gav inte ifrån sig något gnäll. Bra !  Sedan lade vi ett linjetag med två apporter ,  kanske 50 m. Vilja som brukar ha bekymmer med att springa ut vid andra skicket hade nu ingen som helst tvekan utan sprang som en raket och hämtade även apport nr 2 !
 
Sedan dags för söket. Fotgående till området med sök ,   sedan skick ut...  Två första kom in bra ,  även tredje... Den fjärde låg sedan en bit ut , på djupet ,  efter endel spring och letande så kom den faktiskt in !! Dvs jag fick in samtliga 4 apporter !
 
Sedan lade jag ut linjetag till 3 olika områden , as-långa avstånd, trodde inte ens Vilja skulle fixa det.... Två och tre apporter på varje ställe, sedan turades vi om att skicka. Vilja var med ut till alla områden. Jag skickade första och hon gick spikrakt ut !  Andra skicket så drogs hon till det förra området som Cissis hund var på , jag kortade avståndet några meter sedan gick hon kanon ut dit också !! Förvånad, för det var låångt. Skickade sedan till tredje området, här med längst avstånd, Vilja briljerar åter igen och bara springer... Springer tills hon hittar. Gaaah det har aldrig tidigare hänt !!
 
Bagge kom och vi avslutade med markeringar. Markeringar med terränbyte från åker till skog och vise versa, en slänt emellan så hunden såg ej nedslagsplatsen. Vilja låste sig till en början vid kanten till skogen , sedan kom hon på att hon faktiskt kan söka inåt skogen, och hon fann den ! Bra !
Sedan närsök med 5 tennisbollar .
 
Åter igen , helt galet nöjd med Vilja idag !!!   Är nog som Bagge säger.. att jag har börjat bli mer säker. Efter att Vilja blivit mer och mer säker så har jag också blivit det , och det smittar av sig till henne och vi litar på varandra.
 
 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0