Träning inför WT hos Maire

Jag efterlyste träning inför Working Test hos Maire , jag kände att jag ville ha någon slags avcheckning "from the boss" innan jag tänker ge mig ut på några prov-rutor..   Det gick bra idag !
 
Vi körde mestadels enkel-markeringar idag  , med skott. Vilja fick eld i rumpan med en gång... Tyvärr så halv-knallade hon på sin ena, lyfte sedan rumpan på andra , hon blir så jäääädrans taggad när det kommer skott. Sedan när hon står på en markering och förväntas hämta blir hon het. Mycket spring blev det när de kom över bäcken , men de kom ju in alla gånger.
 
Sedan markering över en kulle , dold kastare ,  även om kasten inte var så jättehöga så gick det bra ändå ;)
 
När vi sedan körde boll-markering sprang hon alldeles för långt ut , men jag lyckades faktiskt dirigera henne till bollen med hjälp av stopp.signal och närsök/söka hemåt  ,jätteduktig !!
 
Hon var het hela passet idag ,  otålig vid sidan , men tycker ändå att hennes fotgående har blivit bra på sistone.
 
Som mest nöjd idag blev jag när jag skickade henne på ett dolt linjetag ca 30 m, och kunde stoppa henne , sedan närsök och hon fann apporten som hon alltså inte hade sett ligga där .   Roligt !
 
Maire tyckte absolut att vi ska ge oss ut på WT'n , så det får väl bli så.. Förstår bara inte varför jag ska tveka så =/
 
Igår träffade jag Jeanette och Anki vid Västersjön, vi körde ett pass med linjetag och markeringar i skog.
Vid linjetagen gick vi i en fyrkant och lade apporter vid varje hörn, sedan skickade vi till samtliga hörn från 2 ställen. Bra sätt att verkligen öva in linjetag på!
 
Imorgon är det dags för dirigeringskursen i Lerum. Vet inte alls hur kursen kommer att bli upplagd , lite spänd och nervös är jag. Men jag tror det går bra... Vilja är toppen och jag tvekar aldrig en sekund på henne! (Så jag borde inte tveka på mig själv heller)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0