Dirigeringsdag med Anna-Lena Wendt

"Kommer ni ihåg Alfred och Emil? Lugnet - tilliten. I Astrids saga släpade Lille Emil den dödssjuke Alfred till doktorn i Mariannelund i snöstorm - så liten har var. Han gjorde allt för Alfred. Inte för att han tvingades. Heller inte för en köttbulle. För att de hade en relation som betydde allt för Emil, en relation som man kan gå genom eld, vatten och snöstorm för." // Birgitta S W
 

Innan jag kom igång med jakt-träningen med allvar med Vilja så läste jag det där  - sparade ner det , och hade något att sträva efter.  Tycker det är så fint, att ha en hund som gör allt för en.. Bara för att man ber den..
 
Vilja har bara varit såå bra idag .. Att åka bil i 2 timmar, komma ut i en helt ny mark med nya människor och hundar , och ändå ha kvar sin blick, att vilja göra allt för mig ..  Jag bara älskar denna hund !
 
"Tyvärr" så insåg jag ganska fort att momenten idag kunde vi redan ... Så det har väl egentligen varit ganska tråkigt att ha åkt så långt utan att fått ha med sig något hem. Vid eftertanke inser jag att jag kunde ha valt ökl/ekl nivån istället , men men..  Nu har vi varit där iallafall, och det gick fint !
 
Fast det viktigaste fick jag med mig;  att jag litar på min hund i alla lägen att hon presterar bra!
 
 
Fina marker med långa möjligheter som vi uttnyttjade efter kursens slut
 
 
Tack för idag min fina Vilja
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0