Inbjudan B-provsträning Alingsås

Jag fick en inbjudan att vara med på en B-provsträning utanför Alingsås den 12 juli. Men min hund tar ju inte vilt, tänkte jag... Så jag bad om att få provet med dummies .  Hon som håller i det kunde även lova att jag kan få hjälp med tips hur jag ska träna Vilja med vilt - något som jag tycker är såå svårt...
 
Ska jag vara ärlig så har vi inte tränat med vilt särskilt många gånger , för att jag känner mig så osäker. Det märker Vilja med en gång. Och när jag är osäker + ställer krav, så blir det bara pannkaka.Då gör Vilja ingenting.
Största träningen är säkerligen till att träna mig själv.
 
Nu har jag fått lite mer motivation iallafall!  Ett tag så hade jag lagt ner målet att starta på B-prov, för att kändes så hopplöst -   men ,  med lite hjälp nu på vägen kan det kanske gå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0