B-prov, kan det gå?

Nu har jag återupptagit stegen mot att kunna starta på ett B-prov.. En lång, lång väg är det.
Tagit fram frysta fåglar ur frysen. Jag provade Vilja på alla tre fåglar ,  på hallgolvet med klicker. Duvan är hon ju löjligt förtjust i ,  kråkan och den lilla anden inte lika förtjust. Hon verkar tycka det är lite äckligt. Lyfter i ena vingen, eller klon för att slippa bära. Det klickade jag sedan inte för, utan jag ville ha ett helt gripande.  Kanske är det så jag får göra ,  träna med fågel inomhus för att bara få in ett gripande.  Vilja verkar inte vilja bära någon fågel för sin egen skull i varje fall ,  och kan jag då klickerträna henne till det istället.   Och tränar vi ute med fågel kan jag bara uppmuntra henne till att bära, och att leka in intresset .
 
Planen imorgon får bli att köra så. Ska träffa Therese ,  och försöka få Vilja mer intresserad av viltet och förhoppningsvis bära. Konsten är bara att sluta när det går som bäst ,  för att hunden ska minnas just den bilden.
 
Vet ju att hon kan bära, bara hon vågar
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0