Vilt & vatten!

En härlig sommarkväll vid "gölen" med Sofie och Cissi!
 
Vilja håller på och göra rejäla framsteg känns det som! Fasanen hade hon inga problem med alls. Hon fick se Tetley hämta en gång innan hon hämtade. Lite tveksam vid upptaget ,  men riktigt pigg på fågeln !
Anden var något lägre motiverad. Men hon har burit den, sista gången fick jag uppmuntra henne en hel del innan hon ville ta den. Belönade med klickern vid avlämning och hundmat. Det som är skönt iallafall är att hon är duktig på att lämna viltet i hand  ,  när hon väl blivit bekväm. 
(Viltet har f.ö varit halvfruset. )
 
Sedan kastade vi markeringar åt varandra i en triangel, och körde sedan arbete vid vatten.  Vilja tvekade första gången innan hon gick i vattnet, men sen ingen tvekan alls  -  stora hopp direkt i vattnet ,  även på långa markeringar. Vattnet var betydligt varmare än sist för 3-4 v sedan, det var säkerligen därför hon hade lättare att gå i vattnet nu.
En bra träning!
 
Imorgon bitti ska vi upp tidigt för att åka till Alingssås för en B-provträning! Jag har inga förväntningar, jag räknar inte ens med att hon ska ta något vilt. Men jag ser fram emot att få tips och idéer, och knyta nya kontakter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0