Känslan när det funkar !

Åh, vilken härlig känsla det är när det funkar !!
 
Vi har varit ute på gräsmattan och tränat med en and och kaninen. Belöning med hundmat och ett klick vid avlämning , och det räckte bara att jag kommenderade "apport" så tog hon!
 
Kaninen tyckte hon om från första stund , (japp visst är det så att hon väljer vilket vilt hon vill ta)  . Jag satte henne, lade ut kaninen och sa åt henne att hämta. 3 gånger med längre och längre att hon skulle bära. Första gången lade hon ned den någon gång för att undersöka/byta grepp, men jag sa åt henne apport och hon kom och lämnade av!  Eftersom hon var så pigg på kaninen så kunde jag lägga en längre sträcka som hon skulle hämta 20-30 m och kasta in i det höga gräset och hon gick in och hämtade. Klick och belöning.
 
Anden gick också bra. Inte lika självklart för henne att hämta den, hon gick förbi den för att kaninen låg längre bort i påsen och hon ville hellre ha den ,  men jag sa "app app app!"  och apport och hon kom med anden !
Sååå roligt !
Tränade högst 10 min. Kör en gång till i kväll innan jag fryser in det.
 
 
Min fina apportör!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0