Nybörjarkurs apportering med GRK

På Facebook fick jag nys om Goldenklubben/Skaraborg att de anordnar träningar, och att de ska börja med en nybörjarkurs idag i Habo. Jag kontaktade han som håller i det och jag var välkommen att delta! ...Ibland måste man ju bjuda in sig själv om det ska hända något på träningsfronten.
 
... När jag vaknade imorse tvekade jag dock, ska jag åka ända till Habo för att träna idag?  Njae....jag åkte, och jag är glad att jag åkte, för som vanligt så är det ruskigt skoj att träna hund! Det var många nybörjare. Många som har golden av "utställnings-typ" och som inte riktigt vet vad apporteringen går ut på och hur man ska börja träna. 
Så det var en härlig känsla att känna att jag och Vilja faktiskt har kommit långt i vår träning. Men allt är ju vad man jämför med. Och det härliga med jaktträning är att den finns på ALLA nivåer!
 
Vi började med passivitet och stadgeträning. Det gick fint. Sedan delade vi in oss i två grupper , vi med mer erfarenhet tränade närsök + riktad närsök med linjetag. Gick bra. Sedan var jag tvungen att röra på benen lite så jag gick längs vattnet för att träna linjetag, men för att göra det svårare tränade jag dirigering med "UT-tecknet".   Dvs jag hade Vilja sittandes mot mig och sedan gick jag långt ifrån henne (aldrig gått så långt) för att skicka ut till området. Gick toppen !!
 
Sedan gjorde vi ett kort linjetag med markering.
 
Jag var tvungen att åka hem sen pga jobb , jag hade gärna stannat tills det blivit mörkt...
MEN på söndag är det dags igen ! =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0